Sabtu, 1 Disember 2012

Batu Dalam Hempedu (Gallstone)

Salam,

Sebenarnya cerita pasal Gallstone ni dah penah aku update dlm entry sblm ni...dalam bulan Jun 2012...cuma dalam entry tu tak ada gambar...kali ni aku nak masukkan gambar stone yg di keluarkan tu...


ni adalah tangan yang menjadi mangsa cucukan sewaktu masuk wad sebelum pembedahan utk gambar pertama..gambar kedua tu selepas keluar dari dewan bedah...sedar2 dorg dah sorong masuk dalam wad semula..dalam sejam pastu panggil nurse suh off line drip...kan tak ada tali air dah tu...rimas tuuu...nak bergerak pun susah...alasan masa tu kat nurse, nak g toliet tukar uniform...dari baju khas masuk dewan bedah yg seksi tu ke baju sendiri..nnti doktor datang tak de la seksi kan...bijak tak...pastu sampai ke sudah aku tak panggil nurse utk on balik drip tu..hihihihi....





dan inilah hasilnya....batu yg dok berkampung dalam hempedu aku...besar dia lbh kurang size sebiji guli...hurmmm...tak penah rasa sakit atau tanda apa2 masa benda ni dok dlm badan aku...but Alhamdulillah...Allah Maha Besar...dipermudahkan masalah aku...kalau dibiarkan lama2 badan akan memudaratkan...terutama bila batu sudah memasuki saluran lain...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam..akak bt rawatan dkt mn ye...berapa kos rawatan..
-jue-

miss3 berkata...

KPJ Ampang Puteri...kos lbh kurang 15k