Selasa, 7 Jun 2011

Runsingg.....

Smlm aku emergency leave...satu badan sakit tak hingatnye..terutama tang Cevical ngan Lumbar...dh boleh agak ape masalahnya...

Hari ni, pergi jumpa Pakar Orthopedic......lepas Doc check pape yg patut, dia suh aku g wat MRI...kot dia tak suh wat MRI pn aku sendiri dh leh bg diagnosis tuk masalah aku ni..hehehehe...sb aku ni kira kategori Pre-Doc...muahahahahaha....hasil dr MRI tu konfem lah...mmg konfem lah...."Mild postero-central disc bulge at L5/S1 disc, disc desiccation"...huurrrmmm....terimal je lah...cm tak biasa plak kan....

Doc bg 2 suggestion, yg boleh buat aku tersenyum depan dia bila dengar..

Yang Pertama : Doc suh aku excercise berenang..hohohohoho....sah2 la aku senyum sb aku tak pandai berenang...

Yang Kedua : U kene turunkan berat badan (gulp...nmpk no bdn dh mbesar bgikan johan)...ibarat kereta la...kalau tempat dulu sume penuh, bonet pn penuh ala2 overload...suspension pn boleh koyak woo...kata doc tu...

Bab berenang ni kene pk byk kali...sb mana ade masa nk g...tp kot bab turunkan berat tu boleh diusahankan lah...huhuhuhuhu....Ramadhan pn dh dekat ni...cayokk...cayookkk....!

Buat sahabat ku Azira, jom lah join the club...turunkan berat badan...

1 ulasan:

Aku je berkata...

baik encik.... jangan lupe tarik tinge aku ni sekali nanti yeeee