Jumaat, 22 Mac 2013

Part 2 : Admitted Again...Room 422 14/03/2013

Kita sambung kembali cerita yg belum habis dari part 1...last sekali cerita waktu buat colonoscopy...pada 16/03/2013...ptg nya doktor tak masuk (ward review)...so tggu la esoknya...dari pada lepas buat procedure tu sampai ke malam..menu yg spital bg kat aku cuma air + sup kosong , itu sahaja...no nasi atau mknn lain...dah la perut sememangnya dah kosong selepas buat detox malamnya...siang bg makan tu jer...mmg tak lalu la nak makan...huhuhuhuhu...hadap jer la kan.

17/03/2013, 9.45pagi...ward review by doctor...seperti biasa doktor tu dengan muka yang tak lekang dengan senyuman walaupun dah fenin ngan kes aku ni masuk dengan ceria bgtau outcome colonoscopy...

Doktor : Assalamualaikum...so mcm mana hari ni
Aku     : sakit doktor
Doktor : hmmm...saya pun fenin la....colonoscopy smlm semua nya normal..tak ada apa2 masalah
Aku     : ermmmm....(dlm hati berkata, nape saya boleh rasa masa buat procedure tu..sakit plak tu)
Doktor : U rasa mcm mana...u cuba bagi cadangan...
Aku     : hah..saya bg cadangn...mana sy tau doktor...doktor y lebih arif..
Doktor : U ada endometriosis dulu kan...mungkin sb tu kot u sakit...nak tak try jumpa pakar O&G
Aku     : Errkkk....ntahla doktor...saya pn tak tau la...
Doktor : U rasa2...apa pendapat u
Aku     : Doktor la decide sy ikut jer
Doktor : ok...kita dapatkan sec opinion dr O&G...dulu u ngan doktor mana ya
Aku     : Dr Fauziah
Doktor : Sya refer u pada dia...so u nak balik dan esok datang balik jumpa dia ke atau u nak stay n esok pagi terus jumpa dia...yang ni u kena decide la
Aku     : hmmm...sy tak nak 2kali kerja...balik dan datang balik esok...so better saya stay for 1 more night n esok terus jumpa dia...
Doktor  : ok la kalau mcm tu....u rehat la...u nak ubat tahan sakit ke...
Aku      : Nak...nak... doktor..mmg berniat nak request pun td...makin sakit lepas buat colonoscopy smlm...
Doktor  : ok la..kita bg injection "Tramal"
Aku   : huhuhuhu...redha (dlm hati)

Tghari tu, nurse pun menjalankan tugasnya memberi suntikan kat aku...hadoiiiyaiii....kiri kanan kena inject ni..bermalam lagi di hospital...hati dah mula merindui anak2...



Tiada ulasan: