Jumaat, 22 Mac 2013

Part 3 : Admitted Again...Room 422 14/03/2013

ok..kita masuk episod 3 pulak...

18/03/2013, 9.00pagi...tgh dok lepak tgk tv nurse dtg bgtau nak bw g klinik Dr Fauziah...Sampai kat klinik pesakit dah ramai menunggu...tp keutaman akan diberikan kepada pesakit yg dr wad la..so aku jd org pertama masuk jumpa doktor...berdebar2 sb dah lama tak jumpa doktor ni...last jumpa post natal anak bongsu..kira2 3tahun lepas..

Aku    : Assalamualaikum doktor
Doktor : W'salam...hurrmm ju apa citer
Aku     : Sakit tang perut doktor...dulu kan sebelah kiri...skrg sebelah kanan pulak
Doktor : ye la..dulu sebelah kiri tu kita dah release kan adhesion tu..dah ok kan
Aku    : Ha'ah
Doktor  : Berapa byk awak dah buat operation ni ...
Aku   : huih...byk dokto
Doktor  : tahun lepas?
Aku   : 3 kali

past doktor ada la tanya lg beberapa soklan yg berkaitan sakit puan...

Doktor : Meh saya periksa...u dah lama tak buat pap smear kan...kita buat sekali..

Memula doktor buat ultrasound...everythings look ok..ovari ok...rahim ok tak ade bengkak..cuma ada very small cyst jer...lepas tu doktor buat pap smear dan pemeriksaan pelvic...secara keseluruhan semuanya ok...so doktor pn kata ini bkn sb endometriosis ni..tp kita cuba la buat rawatan utk endometriosis...kita bg suntikan...mcm mn...nak tak...saya redha jer doktor...

Settle, balik waad tggu doktor Jasmi pulak..msa kat wad masuk la beberapa sms dr ofis..tanya bila masuk kerja...adoiii...apa la nasib dpt bos cmni..

Ptg baru doktor masuk...so mcm mna...sy gk Dr Fauziah pun kata kemungkinan bkn sb endometriosis tap adhesion colic..sy pn rasa mcm tu...sy pn surrender la...

Aku  : Dah tu, cm ner doktor...sy stil sakit..kalau sakit sikit2 sy boleh jer tahan...sb sakit sangat la saya dtg spital...kalau adhesion colic, so cmne rawatan dia

Doktor  : Adhesion colic ni selalu nya kita biarkan jer...worse come to worse buat surgery la..tp sy tak galakkn sb benda tu akan jadi balik dan sy takut nnti jd lg teruk...

Aku   : hmmm...kalau cmtu tak pe la...nk buat cmner...cuma kalau lepas ni sakit jugak lagi dan makin sakit mcm mana...

Doktor   :Yang tu nnti kita bincang kemudian la...u dtg jer klinik..so u nak balik ke arini

Aku  : semestinya nak balik doktor...

Doktor  : sure ke ni...sakit lg ni mcm mana...nk ambik injection mcm mana...

Aku   : tak pe la doktor, sy nak balik jugak..sebenarnya injection tu tak jalan pn ngan saya..

Doktor  : ok, boleh balik...so u nak mc tak.

Aku  : terdiam seketika...bagi sy mc sehari jer la doktor.

Doktor : dgn muka tak puas atinya...u biar betulll..sehari jer...boleh ke kerja sakit mcm ni...

Aku   : boleh kot....erkkk...esok 19hb kan doktor...

Doktor  : ermmm...ha'ah

Aku  : konfem , mc sehari jer doktor....masuk month end ni , byk report nak kena buat..

Doktor   : ok la kalau cmtu...sy bekalkan u pain killer...

So , hari isnin 18/03/2013 discharge..walaupun dlm keadaan masih sakit...sampai hari ni masih sakit lagi...dan makin hilang selera makan dan minum...mampu minum air kosong jer....namun hati terubat bila anak2 ada disisi...


Tiada ulasan: