Khamis, 11 April 2013

Akibat Nila Seitik Rosak Susu Sebelanga

Semalam, hati ini cukup terguris dengan seseorang yang mempunyai gelaran yng amat dihormati oleh semua lapisan masyarakat kerana tanggungjawab yg digalasnya adalah amat besar dan jasanya amat dihargai.

Namun, ada segelintir daripadanya tidak bersikap sewajarnya....mencalarkan gelaran tersebut...ibarat kata peribahasa, akibat nila setitik rosak susu sebelanga...inilah yg terjadi..hingga ke saat inimasih lagi terngiang2 kata-kata yang diungkapkan..masih terbayng2 dan berlegar2 akan riak wajahnya ketika mengungkapkan setiap patah kata...

Maruah diri ini terasa diperkecilkan dan direndah2kan...segala kenyataan dan apa sahaja yg terhidangkan di depanya di perlekehkan seolah2 itu sumua dusta dan tidak bermakna....sunguh tidak adil...sungguh tidak wajar beliau bersikap begitu...bkn shj terhadap aku malah thdp org lan...

Akibatnya, aku melalui hari ini dengan rasa sedih dan tidak dapat melupakan apa yang terjadi semalam..aku rasa down sangat...dengan keadaan diri yang masih tidak sihat lagi memburukkan keadaan...hilang rasa respect aku terhadap beliau...

Bukan aku minta dan sengaja untuk melangkah kesitu..atas sebab musabab yang kukuh menyebabkan aku membawa diri kesitu...namun, apabila beliau memperlekehkan segalanya...malah seolah2 menuduhkan aku seolah2 sengaja mewujudkan situasi itu..aku rasa cukup terhina...

Ini lah manusia...manusia yg merasakan dia berkuasa dan dia pakar...maka apa yg kita perkatakan tidak diambil endah...mungkin setelah sesuatu berlaku atau terjadi barulah dia menyesali...

Tiada ulasan: