Isnin, 23 September 2013

Ya Allah...Sakitnyaaa...

Dah 2hari, terasa sakit yang amat sangat...segala jenis ubat dah ditelan..tapi tak mau gak berkurangan...bila sakit camni nak bawak tido pun tak bleh....baring salah...duduk jer plak penat...so g jenjalan sikit baru ok...tp bkn bley jalan2 sangat tak larat...dugaan sungguh...

Aku redha dengan dugaan y diberikan...aku bersyukur kerana Allah menyayangi aku...sesungguhnya dengan dugaan ini, byk memberi kesedaran pada diri aku...muhasabah diri amat2lah perlu dan penting.. Alhamdulillah, sokongan moral daripada rakan2, keluarga, nurse2 dan juga para doktor membuatkan aku bertambah kuat..

Aku mencuba dengan tidak menumpukan perhatian terhadap rasa sakit...yasin dan ayat2 ruqyah lah sebagai peneman aku kini...selain berdoa memohon kepadanya supaya yang terbaik diberikan kepada aku.. nama pun perjalanan hidupkan...pasti ada pasang surutnya...

Bila kita dilahirkan, kita ni ibarat sehelai kain putih yang suci bersih...semakin kita membesar, makin banyak corak dan bentuk pada kain tersebut...adakalanya corak tu cantik berseni dan penuh kasih sayang...ada pula masanya terlalu hodoh lukisanya...ada yg bewarna warni seperti pelangi...dan ada yg hanya gelap...hitam dan mendung sahaja...segala warna dan corak tu dibentuk oleh kita dan ada yg sememangnya sudah ditakdirkan oleh Allah yang Maha Esa...inilah kehidupan...

Ya Allah, kau berikanlah kekuatan kepada aku..kau tunjukkanlah jalan yg terbaik utk aku lalui...kau permudahkanlah segalanya...org kat sakit ni mengahpuskan dosa2 kecil...Alhamdulillah...syukur...Amin Ya Rabbal 'Alamin...

Tiada ulasan: