Rabu, 4 September 2013

22HB JUN 2013... part 1

Berbulan2 lamanya laman ni terbiar...maaf la ye...admin kurang sihat...tahun lepas isu keluar masuk hospital jerrr yang di ceritakan...kali ni dan tahun ni....pun same jugak...sesungguhnya itu semua dugaan dari yang Maha Esa...

Pada 22hb Jun 2013 baru ni aku telah dimasukkan ke hospital buat kali ketiga utk tahun ni if not mistaken laaa...pada hari tersebut aku ada kuliah dan peperiksaan mid-sem...bermula pada 21hb Jun - 23hb Jun 2013...kiranya aku tak sempat la ambik exam utk paper 23hb. Petang sabtu bersamaan 22hb dalam kelas financial management tgh kuliah dan exam aku dah tak senang duduk...kejap berdiri, kejap duduk, kejap keluar ke tandas...tu semua sebab back pain dan dah turun ke kaki sekali dia punya sakit...bila duduk lama sikit jer, dia sakit...mmg tak boleh tahan la...padahal ubat dah telan...habis jer exam hari sabtu tu, tumpang member yg kebetulan nak balik rumah sepupu dia bersebelahan dengan hospital kebiasaan aku pergi...sampai kat spital, daftar kat emergency..sikit punya lah ramai org masa tu kat emergency...sampaikan tempat duduk penuh...terpaksa lah aku berdiri sementara menunggu giliran...dah la sakit, kena berdiri pulak tak...beg berat mcm ada batu dlm dia...perghkkk...!! mmg terbaik la kan..turn aku jumpa nurse, abis dia tanya itu ini, dia offer tuk duk kat dalam, baring terus kat katil...alhamdulillah, nasib baik dia memahami masalah aku...

Punca emergency dept tu penuh sb ade bbrp emergency kes...yang aku nampak dan diberitahu serta dengar ada kes dr HKL rujuk ke situ, lepas tu aku nampak la ada remaja cedera dok kat atas wheelchair...gaya nya mcm baru lepas kemalangan...kemudian ada jugak kes kemalangan but not serius...mcm2 lg la...hari tu Medical Officer bertugas adalah Dr. Sabri...apalah malang nasib aku jumpa dia lagi...tgk muka dia mmg tak bley bla laaaa...menyirap jer darah bila teringatkan kejadian yang lepas...but tgh sakit kn..redha jer laaa...bila dia dtg check aku, dia suh angkat kaki...pastu dia kata sakit sangat ke...ape ke jenis soklan tuuuuu....sabar2..then dia suh bg injection n observe setengah jam...dalam tempoh tu aku gelisah...baring serba tak kena..lepas tu bley plak nak terkucil...aduyyaiii....jln denga terhencut2, sampai ditegur oleh nurse...ok or not if not guna la wheelchair...aku menolak...setengah jam berlalu...aku menunggu kedatangan doktor utk check sekali lagi...but tak de...sejam lebih kemudian, aku dibiarkan terbaring seolah2 aku ni tak wujud bg mereka..aku nekad utk bg masa dlm 5 minit lg, if no action dr sesiapa baru aku nk tekan call bell.. tp mcm tau2 jer..lastly muncul la doktor tu...dia tanya ade kurang tak...aku kata la tak...n aku request if boleh inject lagi tak...dia kata tak boleh...yang boleh hanya bg mkn ubat...lepas tu dia kata aku boleh balik dan cepat2 jumpa ortho next week...coz hari sabtu ptg klinik pakar dah tutup...giler ape aku nak balik n dtg balik next week...bila dia tgk muka aku mcm tak puashati dgn cadangan dia tu, baru dia bersuara, or u warded jer laa...i dah call Dr. Syed, but dia on leave...so saya refer pd on call ortho...maka bermula la perjalanan aku tinggal di hospital....

Tiada ulasan: