Ahad, 13 Mac 2011

Day Seven And Ultrasound

Alhamdulillah,selepas platlet transfusion bacaan keesokan harinya menunjukkan perubahan positif dari 14 telah naik ke 19..doktor kata very slow movement,but pd aku tu dh menunjukkan satu petanda yang baik...last bacaan smlm 39...syukur sangat2...smlm aku tak dapat nk jumpa ngan doktor..sb pagi selepas settle hubby wat ultrasound, mandi mkn minum hubby ngan anak, aku bergegas balik rumah...ambik baju bersih untuk kami bertiga..sambil tu aku sempat la kemas rumah dan basuh sume pakaian kotor...tak la nnti balik dari hospital kelam kabut nk buat sume tu..dengan nk kerja lg nnti...hasil dari ultrasound doktor kata hempedu dia bengkak kesan dari komplikasi denggi..

Untuk hari ni...awal2 pagi dh ambik darah..try tanye kat nurse berapa bacaan platlet, nurse just jawab ade peningkatan tp tak nyatakan berapa..katanya tunggu doktor datang..hmmm...tu pn nk rahsia..klau kat wad paeds,nurse bgtau je bila aku tanye..doktor masuk lambat hari ni...maklumlah hari ahad, waktu santai..doktor pn masuk lambat la...lgpun keadaan dah tak kritikal..doktor maklumkan bacaan platlet hari ni 82 dan bengkak hempedu akan pulih beransur-ansur...yang lain2 sume ok..apa2pun kene tunggu platlet pada tahap normal minimum 150...jawabnye kene tunggu kurang2 2hari lagi lah baru leh kuar...

So far hari ni keadaan hubby bertambah baik..dah ade selera makan sikit dan dah boleh bergurau dan byk cakap...so senang la sikit hati aku tengok..klau tak sblm ni dia senyap je..muka pn cam 5hari tak makan..dh mmg tak mkn pn since demam...sb asyik muntah je..aku sempat la bergurau ngan dia time tu...mengandung berapa bulan??..hiksss...jahat tul isteri dia kan...hehehehe..sekadar nk hiburkan dia aje..kot tk selalu dia yang suka bergurau,aku la plak yg banyak diam,dh mmg aku jenis cmtu....

Tiada ulasan: