Ahad, 13 Mac 2011

Rindunye..!!

Since hubby and my eldest son admitted,anak-anak yg lain tinggal kat umah ibu (pengasuh),overnight kat sana sementara nk tunggu hari jumaat wan (nenek) dia org dtg ambik..maklumlah wan ngan atuk masih bekerja lg..syukurlah mggu ni dh start school holiday, so boleh la wan dia org jaga. Dekat 4hari tak jumpa dia org...rindunyeee..terutama yg bongsu..nama manja dia EBOK dan MANJA...nama sebenar Muhammad Danish Ilman...dia dapat nama Ebok tu sb masa dia baby start umur 4bln bdn dia semangat bulat2...padahal masa lahir 2.4kg je halusss je...tp alhamdulillah makin lama badan dia makin berisi...panggilan Manja plak sb since lahir, terutamanya dlm pantang dan smpai la ni dia bukan main manja dan sensitif..perlu kan perhatian lebih...masa dlm pantang dia ade masalah colic...tido tak berapa nk lena...tido pn atas badan aku (meniarap) sampai la ni,ikut mood dia laa..susu pn leh minum soya je...susu lembu tak boleh...huhuhu...mahal tu susu soya...tp tak pe..asal sihat dan membesar dengan sempurna...

Sepanjang membesar kan Ebok ni...mcm2 dugaan lah...dalam masa setahun 6kali dia masuk hospital..sampaikan nurse kat Hospital Pakar Ampang Puteri dah kenal muka aku ni...akibat selalu dok berkampung kat hospital, cuti ehsan, cuti tahunan abis aku pakai tak smpi hujung tahun...dan lebih parah aku terpaksa ambik cuti tanpa gaji...apa2 pn aku bersyukur kerana majikan memahami.

Mlm td mak aku dan anak2 aku datang melawat papa dia org...terubat lah rindu aku pada Ebok dan si kakak...mula2 ebok mcm konfius je tgk aku...cm tak kenal pn ade jugak...jap dia pandang wan dia jap dia pandang aku...huhuhu...dh lama baru la dia nk ngan aku...berkepit jeee...hehehehe.. harap2 cepat lah hubby sembuh..rindu sgt nak dengar keriuhan anak2 kat rumah..walaupun kadang2 boleh buat aku naik angin gak ngan keriuhan dia org bila dh smpi tahap ade yg menangis...tp tu la sbnrnya penghuibur aku...

Tiada ulasan: