Selasa, 15 Mac 2011

Room 608 - 609

Jangkaan aku tepat..anak dara aku kene tahan wad..doc kata bengkak kat rahang dia mcm mumps..tp kene investigate, sb bengkak dia di tengah2 rahang..jgn la ade yg serius..risau laaa...

Seawal jam 6pagi nurse datang cek tempreture, dia demam suhu 38 dan terus bg ubat demam...lepas selesai anak aku nk ke toilet...dh settle sume dia sambung tido...lbh kurang setengah jam lena..dia kejut aku, waktu tu keadaan bilik gelap, sb sume lampu tutup..dia kata "mama cuba tengok kat bantal ngan hidung kakak ni" aku pun cepat2 on lampu..aku tgk ade bleeding dr hidung dia agak banyak..meleleh2 kat bantal, tilam dan baju...aku terus panggil nurse utk tukar cadar ngan sarung bantal,pastu nurse bagi cool pack...dlm minda aku dh mcm2 fikir...jauhkanlah anak aku dr demam denggi..

Smlm nasib agak baik..bilik 2katil ada kosong..boleh la transfer papa dia sekali..kami dapat bilik yang sama, yang pernah abg dan papa dia duduk bbrp hari yang lepas...InsyaALLAH, kalau result darah ok..papa dia leh discharge hari ni..

Tiada ulasan: