Jumaat, 16 November 2012

School Holiday

Cuti sekolah dah bermula...anak2 la yang seronok sb tak perlu nak bangun pagi2 nak kena mandi g sekolah kan..dan aku pun rasa kurang stress la pagi2 melayan karenah masing2...terutama time mandi..anak cuti sekolah tapi mama dia tetap kena g sekolah sebab semester baru jer bermula...

Memandangkan esok ade kuliah, so arini minta jasa baik ibu ku sayang untuk jagakan anak2...maklumlah kuliah kalau sampai petang je tak pe, ni dr kul 8pagi sampai 12 tghmlm...lgpun dah lama anak2 tak tido umah wan dorg kan...biarlah sekali sekala habiskan masa kat sana dan aku lebih suka sbnrnya...sebab byk perkara dorg boleh belajar...cik su dorg pun baru jer balik, so boleh la dia ajarkan mengaji...lain2 perkara wan ngan atok dia la yg ajar..dua2nya kan cikgu...

Petang tadi, mak datang ambik anak2 kat rumah...aku kat opis lagi masa tu...baru beberapa jam dorg tak de kat rumah dah terasa rindu sangat..terutama kat si adik...selalu kalau aku balik kerja 1st thing sampai rumah mesti peluk n kiss2 dia...xpe la...sekali sekala...asalkan mama tenang nak belajar dan anak2 selamat dibawah jagaan insan yg dipercayai...

So skrg ni tgh bujang la kiranya ni...kena la ambik kesempatan utk bermesra2 berdating2 berpoya2 dgn en hubby wlaupun esok dan ahad ada kuliah...peluang yg ada jgn dipersia2kan...hihihihihihi....

Seminggu lagi aku akan bercuti selama seminggu...block leave..so tgh dok pk2 mana nk bawa anak2 g jln..this year kena jalan2 kat area sini je la kot...memandangkan minggu yg aku cuti tu la roadtax n insuran kereta tamat tempoh...perghkk...!! meleleh nak membayarnya...bajet pun dah lari so anak2 kita berpoya2 Kl or Selangor area jer la yee...janji dapat berjalan2...nak mandi manda tunggu masing2 tak batuk or selsema..karang kalau g mandi manda time batuk selsema mau ada yg semput dan berkampung lagi kat spital...tak mau..tak mau..tak mau...

Nanti hari isnin or selasa mama datang ambik uols kt umah wan yee...Love U 

Tiada ulasan: