Rabu, 5 September 2012

Berkampung lagi....

Hari ni xkeje..mmg xlarat dengan kepala sakit ditambah dengan tak cukup tido nya..mlm tadidanish merengek jerr....siap meracau2...yg bestnya siap nyanyi lagu korea tuuu....mcm2...kul 4:30pagi baru dia mula tido lena....badan pun sejuk sikit rasanya....hati rada lega sikit...harap2 berterusan la...rupanya x, kul 11 pagi badan dia mula panas dan mata berair....idia pun dah mula merengek...aku terus mandikan dan bagi ubat demam....tak lama lepas tu dia tertido..tapi xlama dalam setengah jam jer...

Masa ni aku dah siap pack baju...sb dapat rasakan kot bawa g spital meati kena tahannnya....aku buat appointment petang ngan doktor pakar....dalam kul 3 lebih jumpa doktor..masa tu suhu badan dia dah mula turun tapi tangan ngan muka dah mula bengkak2....mata pun sembab mcm org menagis...mula2 doktor ingat dia nangis....tapi xsebenarnya, penangan demam yg buat dia jadi mcm tu...sb mlm tadi suhu badan dia tinggi...so doktor suh masuk wad utk pantau...

Lebih kurang kul 5 ptg dapat masuk wad....nurse check suhu, terkejut aku bila nurse kata 40.2.....ishk..tinggi giler, patut la dia merengek jeee....sian anak mama...apa lagi kena masuk ubat bontot la...tu pun sampai kul 8 mlm masih demam suhu turun tapi sikit jer....pas nutse bg ubat kul 8:30 mlm, kena set iv drip pulak...menangis2 anak mama ni....dalam kul 9 mlm aku minta nurse check suhu balik sb aku rasa panas bdn dia...mmg konfem suhu naik balik 38.3, alahai...kena la berperang lagi sekali masuk ubat bontot...cian anak mama...now dia dah tido...harap2 lena la sampai ke pagi....

Aku nak tido pun payah, dapat bilik 4 katil...sume ade patient..bising yang amt...dorg buat cam dok kat umah sendiri...haru dibuatnya...tak reti nak hormat jiran tetangga langsung...hangeeennn jerr....harap2 esok ada la bilik single...tenang sikit....

Tiada ulasan: