Jumaat, 7 September 2012

Bila Boleh Check Out ni...

Malam tadi suhu badan danish naik lagi..last check kul 11:30mlm...39.3..hmmm...lambat la balik kot gini gaya nye...pagi tadi check kul 5pagi tak demam dah...tapi aku tak rasa akan ok sampai ke petang..mmg tepat jangkaan aku..kul 8:30 nurse check, dia ada demam sikit..so bagi ubat makan jer la...

Kul 9pagi doktor datang check...now tggu result urine..sebab baru pagi ni urine anta lab...masa nurse datang check tengahari, aku minta dia off drip...ye la dah 2hari anak aku tak mandi..so nak mandikan dia dan bagi dia bergerak2 sikit..biar dia tak rasa bosan sangat...dalam pada tu aku ambik kesempatan turun bawah g kedai beli majalah n air...bosan tahap gaban...masa ni aku rasa badan dia dah mula panas..cuma tak yakin...maklumlah aku pun dah mula rasa tak sihat...

Bangun pagi tadi tangan belah kanan, tang jari manis sakit sangat2...tak tau nak kata lah sakitnya cmner...rasa cm nak cabut jer jari tu letak tepi jap...tekak dah mula rasa sakit...tangan kiri jangan kata la...mmg dah selalu sakit so macam dah imune jerr...

Hari ni aku paksa danish minum dan makan...tapi kena ugut sikit la..alhamdulillah, banyak dia makan..tengahari nasi setengah, susu sebotol dan iar yakult...tea time dia makan biskut 3keping, bun roti satu ngan air mila setengah cawan...dinner nasi setengah ngan air yakult...sambil makan sambil dia layan you tube..senang sikit kerja aku nak memujuk dia makan..hihihihi...

Petang kul 4 doktor datang, sblm tu nurse dtg check dia dah mula demam 38.7....patut la dari kul 3 tadi dia dok tido jerr...tak larat rupanya...demam yeee....aman mama kejap...hihihihi...doktor pun check kaki tangan dia kot2 la ade merah2 ke...takut la denggi kan...result urine tak tau mcm mana coz nurse tak ade update doktor...huhuhuhu...so doktor kata kena tukar antibiotik la...coz dah 2hari tak ade perubahan...aku tanya xperlu repeat blood test ker...doktor kata tgk esok mcm mana...bukan ape, risau gak laaa...asyik tinggi jer suhu dia...takut denggi jer....

Harap2 sblm hari isnin danish dah sembuh..dan dapat balik...kot tak aku kena pk sape yang nak kena tunggu dia kat spital...aku tak boleh cuti dah...kot tak nnti mau la timbul isu yang bukan2 kat opis tu...

Tiada ulasan: