Isnin, 24 September 2012

Tempat Baru...

Hari ni, Grp Claims Unit berpindah ke tempat kerja yang baru...tak de la baru sangat..masih dekat level yang sama cuma kawasan yang berlainan...lebih berdekatan dengan our AVP....paling best tmpt aku yang paling hampir dengan AVP dan dia boleh nampak apa saja yang aku buat...huh...!! ingat aku takut ker...aku bukan pekerja yang suka curi tulang la...(hahahaha...puji diri sendiri nampak)...tapi mmg betul la...time kerja aku kerja dan aku cuba pastikan sedaya mungkin untuk selesaikan kerja aku...

Pada asalanya, mggu lepas pihak IT maklumkan yang akan berpindah cuma 3 org dulu, nama aku tak termasuk sekali...tup tup...pagi ni datang kerja tgk PC dah lesap...dah dipindahkan....rupa2nya, 2 lagi tempat yang sepatutnya dipindahkan tak dapat dilaksakan coz tmpt tu blm ada power point...so camner nk plug in computer...

Aku ni sebenarnya dah biasa dok bekerja dekat2 ngan bosses ni...so bkn masalah besar bagi aku....kali ni bila ditempatkan dekat ngan dorg ni....aku tau apa yang aku buat dan aku tak de buat salah pape..cukup..... cuma, bila dah dok dekat ngan bos ni, tak leh la nak datang lambat...nnti kena jeling..huhuhu...so far tak de la aku datang lambat..kot lambat pun dalam seminit dua sebab lig yang sengal dan lembap...sekarang ni aku cuba dan berusaha untuk datang lbh awal...

Dok tempat baru, pagi2 kena mengemas la...tmpt pun berhabuk brg2 dari tempat lama kena angkat la..... dalam 45minit jugak la mengerjakan aktiviti kemas mengemas ni....selesai maka bermula lah tugasan harian sebenar seperti biasa...hari ni byk benda nk kena selesaikan...so kena pilih yang lebih penting dahulu....Alhamdulillah, selesai dalam tempoh yang sepatutnya..

Dah la pindah tempat baru...satu opis plak bau gam...hari minggu baru ni, dorg buat aktiviti menukar carpet yang dah berkurun dan kusam warnanya kepada yang baru...perghkkk.....memang tak boleh layan la bau gam dia...lalok jadinya...lunch tadi pun pas makan loya tekak......huwaaaa........abis kuar...

Petang tadi dalam kul 4:45 aku g klinik kat opis tuk ambik blood test result...mggu lepas tanya arini doktor bertugas doktor lain...sekali tadi doktor kegemaran pesakit pulak yang bertugas...aku bukan tak suka jumpa doktor tu..masalahnya tiap kali doktor tu bertugasa mesti ramai patient dan setiap patient yang masuk dapatkan rawatan mesti lama....so masa menunggu sah la lama...blood test result sumenya ok....alhamdulillah....

Tiada ulasan: