Selasa, 24 Julai 2012

Jumpa Doktor Lagi..

Hari ni, keja seperti biasa...dari semalam kerja pun tak produktif...nilah akibat bekerja dalam keadaan tidak sihat ditambah pulak berpuasa...480minit..mmg dah ke laut dah....tak isi pun..biarlah...isi pun buat sakit ati jer sb mmg tak boleh capainye...kira halal jer la utk bulan ni...mulakan balik August nnti InsyaAllah...!!

Pagi ni, kol hospital balik tanya pasal medical leave yg aku request doktor untuk endorse boleh ke tak...staff nurse tu kata dia tak sempat lagi nak bercakap ngan doktor sb smlm bz sangat..doktor pun bz..it's ok, aku faham..then dia minta aku bercakap dengan doktor sendiri thru phone, don't worry katanya, doktor ok...

Perbualan telefon dengan doktor :

Aku : Assalamualaikum doktor.
Doktor : Wa'alaikumussalam, ya juliana...mcm mana keadaan awak sekarang..masih muntah2 lagi ker..
Aku : Masih la doktor...apa yang masuk sume keluar..saya dah rasa tak bermaya dah ni...
Doktor : Saya muyskil la, kita dah buat mcm2 test sume normal..pelik la kenapa awak still muntah2
Aku : Ntah la doktor
Doktor : Kalau berterusan macam ni, susah la awak berpuasa...menggangu..
Aku : Mmg la doktor, tapi saya tetap berpuasa...tak kira la apa status puasa saya ni..
Doktor : Saya pun buntu...mcm ni lah awak datang sini balik la kita tgk mcm mana..
Aku : Ok..saya mmg nak dtg sana..saya kol ni pun berkenaan MC selepas masuk Wad yang doktor bagi tu..
Doktor : Kenapa tu
Aku : Saya nak minta doktor endorse kat mc tu dari recomended medical leave kepada hospitalised at home utk membolehkan saya entitle hospital leave...if not ia akan dikira seperti mc biasa...
Doktor : Mcm tu pulak
Aku : Maklumlah doktor, management baru ni banyak karenah sikit...kalau saya guna sebagai MC, abis la saya kalau bilangan mc tu burst nnti..kena potong gaji...
Doktor : Ok, boleh...bila awak nak datang tu..
Aku : ASAP doktor mgkn before lunch, sb saya nak kena submit by today...
Doktor : ok, saya tunggu tapi jgn lambat sangat, saya12:30 dah keluar...
Aku : hmmm...ok, saya cuba..tks doktor assalamualaikum..
Doktor : W'salam

Selesai satu masalah...so nak kena rushing ke hospital...lepas inform my bosses..dalam kul 10:10pagi aku kuar...tgh nak kuar pintu opis terserempak pulak ngan Manager aku (dah inform dia thru email)..dia leh tanye..nape u nak g hospital...ada appointment f/up ke..u sakit ke...eeiiii...geram pulak rasanya..sabo2

Perbualan santai dengan doktor, kat ruang menunggu bilik dia..bkn dlm bilik..kebetulan tak ada patient lain..kecuali staff nurse dan nurse mana tah dok lepak kat situ...

Doktor   : Ya juliana.saya pun muyskil la...arfa (staff nurse dia) any idea, nape juliana still muntah2 (sambil melabuhkan punggung di sofa yang bertentangan dengan aku)
Arfa   : tak tau la doktor...mungkin kene pergi umrah kot...doa kat sana
Aku   : (dlm hati) erkkk..mmg nak sangat pegi tapi blm mampu
Doktor   : tak perlu, doa kat sini aje pn boleh...so mcm mana awak berpuasa..berbuka
Aku   : saya makan dan minum sikit la..tapi cm biasa keluar la balik...
Doktor   : Sahur??
Aku   : Same jer doktor...sampai anak saya tanya mama tak makan ke...minum air pun keluar balik doktor...memandagkan saya tak leh nak makan sangat, so saya cover balik la ngan minum air manis..cam milo...
Doktor   : Saya mmg tak tau la nak buat mcm mana...muyskil dan pelik bin ajaib la...kita dah buat sume test, sume ok...
Aku  : Kalau doktor pelik saya lagi la...tak tau nak kata apa..
Doktor   : Ada tak kemungkinan kena buat dek org ke??
Aku   : ishk...doktor ni..tak kot..jangan aa...sape pulak yg nak buat saya
Doktor  : Mana la tau...ex bf awak ke dulu2...org yg dengki  ngan awak ke...
Aku   : bf saya satu jer la..tak ada ex2 la doktor....sape pulak la yg nak dengki ngan saya..saya rasa tak de wat salah ngan org kot..
Doktor   : Ye la, manusia ni bukan boleh kita jangka kan...tgk mcm arfa ni..bf keliling pinggang (dlm nada gurau)
Aku : senyum jer

Lama kami berbual dan mcm doktor tanya, dia pun muyskil, sampai sume rekod perubatan aku dia semak dlm file tu...akhirnya...

Doktor  : mcmnilah, saya cuba jumpa DR. Amran suruh dia tgk elok2 balik awaknye CT Scan mana la tau dia ter miss tgk bhgn2 tertentu kan...kalau tak ada pape tu payah tu..
Aku   : ok..pastu
Doktor   : kalau dlm dua tiga hari ni masih sama jugak awak dtg balik sini...saya tak puas ati ni dan rasa geram jer..rasa nak tengok jer apa kat dalam perut awak tu..
Aku  : maksud doktor??
Doktor   : Kita tebuk balik dan saya nak tengok apa yg buat awak sakit...
Aku : errkk...saya tak kisah doktor
Doktor  : Bukan ke aritu awak kata tak nak ke...bila saya nak tebuk balik
Aku  : mana ada doktor, cuma terkejut jer...saya tak ada masalah...asalkan masalah ni selesai dan saya tau apa masalahnye buat saya jadi cmni...dari benda tu question mark...lagi la payah..
Doktor   : Betul ni...
Aku  : iya...
Doktor  : ok,kalau mcmtu nnti apa2 awak kol la...bila awak nak datang..
Aku   : ok
Arfa  : apa2 puan kol je...doktor ok je
Aku  : ok
Arfa  : Puan keja kat mana
Aku  : Bangsar
Arfa  : Jauh tu, memandu ke sini
Aku  : saya tak memandu, naik teksi jer...
Arfa  : ishk..mesti mahal tambang...berapa?? ada dlm RM20
Aku  : lebih kurang la...saya dah biasa..selalu datang sini msti naik teksi...
Arfa  : mahal tu..
Aku  : hehehehe..ok la pape saya kol
Arfa  : ok

Apa la agaknye masalah ni ye..hmmmm...

Tiada ulasan: