Jumaat, 20 Julai 2012

Terkandas...adesss..!!

Dah la dari pagi dok kat spital ni...settle jumpa doktor petang pas Ct Scan...dah kul 5 lbh...sume ok doktor kata..dia pun buntu dengan apa masalah aku ni...lastly dia bg aku ubat tahan muntah untuk 2minggu dan tgk mcm mana..kalau tak ok gk kena la operate balik...huih tu y tak moh tu...tp doktor pesan, reha cukup this weekend, no stress...

Settle amik ubat, hari hujan la pulak...konfem jalan jem dan tak ada teksi nak masuk Kl...kawasan ampang ni kot tak hujan pun jem giler time pas keje..kot hujan bukan giler dah...mental dibuatnye...aku dok la melepak kat lobi spital ni dari kul 5:30 tadi menunggu teksi yang tak muncul2 sampai kul 7:15 dah tak boleh tahan...sms kat hubby suh mai amik...dia ngan tak berapa ikhlasnya kata "ok"...aku kot boleh mmg tak nak menyusahkan dia..tapi dah keadaan mcmni apa gunanya dia kan kalau tak membantu isteri sendiri..kira dah cukup baik la aku g spital, buat mcm2 prosedur tak suruh dia teman...sume nye sendiri...

Now dah almost 8:30 mlm, tadi dia kol kata jalan jem kat salak selatan mau 2jam baru sampai....boleh pulak dia suh aku amik teksi suh g tunggu kat shell kg pandan...mental ape ke...kan bahaya tu...dah la aku mmg tak biasa lgsg ngan kawasan tu...lg selamat aku bertapa kat spital ni berjam2 dari aku dok tepi jalan belum tentu terjamin keselamatan aku ni...

Hasil dari aktiviti cucuk mencucuk tangan aku ni...lebam dan bengkak2 dibuatnya...lastly minta bantuan nurse kat accident & emergency dept utk set line...berjaya dengan sekali percubaan tapi sakit yg amat..masa nak masukan contrast dengan high pressure tu sakit giler...so dia bg rate yg rendah je 2.0...rasa cm trauma dah nak lalui aktiviti cucuk mencucuk ni...urat halus sangat...


Tiada ulasan: