Jumaat, 20 Julai 2012

Sesi Bersama Doktor

Hari ni ada appointment dengan doktor. Seawal jam 9pagi aku dah terpacak kat hospital..pagi ni perkara pertama kena buat adalah OGDS (endoscopy perut)...lama jugak menunggu giliran, naik kecut jantung aku...dalm 10 minit sblm kul 11pagi aku nye turn sampai...hohohohoho..cuak giler...bukan takut nak wat scop tapi takut time dia nak set line utk bg sedative tu...huhuhuhuhu..

Dah la tgh takut, payah la pulak nak set line. Halus benor uratnye...kali pertama cuba gagal, walaupun puas nurse ejas sana sini..kali kedua...alhamdulillah masuk...tapi kat pelipat lengan...masa tu jam dah kul 11pagi...doktor sampai terus masukkan sedative..tak sampai seminit wa dh sleep...

Tak tau masa mana, tetiba terasa sakit masa scop tu dok kat dalam tekak ni...lepas tu dorg sorong aku kat tmpt rest sementara nak bagi kepala yang tgh ting tong tu ok sikit...sampai kat situ aku dah tak boleh tido, masa tu kul 11:30pagi...ishk...tak power betul la sedative yg dia bagi..cepat benor aku bangun...aku dgr org sebelah aku siap berdengkur lagi...bestyee...

Dengan kepala ala2 ting tong...aku bangun, nurse pun pelik takkan dah larat nak jalan kot...dah la datang sesorang jer..nurse siap pesan pastikan tak memandu...lepak dalam 15minit kat situ aku suh nurse bukak jarum sebab nak kene g wat ct scan la pulak...dalam kepala tak center tu paksa gak berjalan walaupun terhuyung hayang...lepak kat kaunter depan dalam 10 minit...

Bila dah rasa konfiden sikit terus g tmpt CT Scan...konfem lalok lg time tu...mcm biasa, Ct Scan kena la telan 3 gelas air yg rasa mcm bhn kimia tu...urrghh..!! i hate it...abis jer tukar baju masa nak set line pulak sebab nnti nak masukkkan contrast plak...bab ni yang ngeri..jarum yang dia guna besar sebab pressure nak masukkan contrast tu high...

Nurse pompuan yang try set line tu...3 kali cucuk tak dapat jugak...kot dapat pun tak de flow...sakit jgn kata la kan...sampai a Doktor Amran pakar bhgn tu dtg try 2kali, pun tak dapat jugak...sakit wooo 5 kali cucuk time tu pastu masa scop 2kali cucuk...

Dr Amran kol Dr Jasmi bgtau tak dapat line, advise suh rest and after solat jumaat buat balik...apa la nasib badan nak kene cucuk lagi kejap lagi ni...huhuhuhuhu...tangan tempat dia cucuk2 tu dah terasa kesakitannye...perut dah berkeroncong...huhuhuhuhu...nak tak nak kena rela kan diri jugak la...

Harap2 jap lagi just sekali cucuk jer settle..dah tak larat dah nak menahan sakit...

Tiada ulasan: