Isnin, 23 Julai 2012

Selamat Berbuka Puasa

Menu berbuka hari ni very simple...hubby beli ayam rendang 3ketul..anak2 beli ayam kepak madu 2 ketul sorang so 6 ketul la...air 2jenis dan karipap 3ketul...aku??? tak de beli pape...huhuhuhu...xselera tgk mknn kat bazar ramadhan...puasa ni tak terasa lapar dan dahaga walaupun aku muntah2...achaner tu..

Sambil suap anak yang kecik, suap la ayam sikit kat mulut aku...ayam kepak fhm2 jer la, kecik kan pastu isinya sikit...byk mana la sgt takat 2ketul sorang...aku cuit sesikit jer...pastu minum air milo ais...tu je yg boleh dan selamat diminum untuk aku...siap sume mkn, aku kemas dan basuh la sume pinggan mangkuk...siap jer, terus berlari ke toilet...hmmmmm...ape lagi, muntah la kan..padahal bukan ade mkn sgt pn..secubit dua jer ayam yg masuk...paling banyak kuar air milo la...huhuhuhuhu...rugi2...

Gamaknya, cukup jer sebulan puasa ni mau turun lagi 5kg kot terusan macam ni...sebulan yang tak posa pun dah hampir 5kg turun berat dengan mkn bubur nasi kosong ngan ikan goreng jer...tu pn muntah balik..tp makan 3kali sehari tu...ni pulak time puasa, makan dh la sikit..sehari 2kali jer...apa la agaknya akan jadi nnti..huhuhuhu...

Jangan la nnti time nak raya, baju yg aku tempah sume jadi baju kelawar (besar) akibat berat badan turun dengan banyak...huhuhuhu...akibat dari dok muntah tadi, perut dah mula mencucuk2 sakit ni..

Tiada ulasan: