Jumaat, 17 Ogos 2012

pemeriksaan mata

cerita ni patutnya aku update minggu lepas....tapi terlupa akibat sibuk dengan exam dan keadaan kesihatan yg kurang memberangsangkan. pagi ni teringat balik.....

last week masa petengahan minggu afrina bagi aku satu surat dari sekolah. pada mulanya aku ingatkan surat pengesahan pendaftaran murid tahun satu....bila bukak ruoanya surat dari klinik kesihatan. pelajar pra wibawa sblm ni ada buat pemeruksaan kesihatan termasuklah mata, anak aku ni takde la pulak update kat aku pasal tu..dia tak mcm si abg suka cerita apa yg berlaku kat sekolah kecuali kalau bab bergaduh ngan kwn mmg tak cerita la sb dia takut kena balik ngan aku....

dlam surat tu menyatakan yg anak aku ni rabun jauh mata sebelah kiri dia...bacaan 6/9, belah kanan normal 6/6...nampakmya dia pun dah mengikut jejak langkah si abang..so nak kena bawa jumpa pakar mata la nampaknya utk pemeriksaan lebih lanjut. malah aku kena bawa si adik sekali sebab adik ada masalah sikit ngan mata dia as dia ada kalanya mata sebelah kiri fokus  xsama dengan kanan dalam satu masa...just nak check make sure xde masalah lain yang akan mengganggu penglihatan dia...

mcmnilah ibu, takkan senang hati kalau anak2 ada masalah walaupun kecil...bukan mudah nak membesarkan dan mendidik anak2 ni...silap cara lain jadinya...kadangkalarasa tertekan sangat....semoga aku akan tetap diberikan kekuatan olehNya..ameen...

Tiada ulasan: