Ahad, 12 Ogos 2012

Ramadhan hampir meninggalkan kita


Tinggal 6 hari jer lagi umat islam berpuasa. cepat sungguh masa berlalu..mcm2 yg tlh terjadi sepanjang bulan ramadhan in..dlam bulan yg mulia ini, brlangsungnya final exam bg sem 4....exam bermula pada 8/8/2012...3 hari sblm exam aku tlh dimasukkan ke hospital..aku jangkakan sempat la disscharge before exam..tp sebaliknya.. so twrpaksa la minta izin keluar sementara dr doktor untuk ambik exam..nasib baik la doktor tu fhm..terima kasih pada shbt aku azira sb sudi jemput aku kat spital...satu pengalaman yg tak dapat aku lupakan..ambil exam dlm keadaan tidak sihat dengan jarum masih tertanam kat tangan..nasib baik jarum tu lokasi dia duduk tu agak strategik..so kurang sikit mengganggu aku uutk menulis...

sebenarnya, 6hb aku telah menjalani satu lagi minor operation (laparoscopy). merupakan cara terkahir untuk doktor investigate masalah aku..kali ni juga satu pengalaman yg amat berlainan yang aku lalui..selepas pembedahan ketika masih berada di recovery area' dlm keadaan topeng oksigen masih di muka aku di kejutkan oleh nurse..dlm keadaan mamai aku dapat merasakan kesakitan yg amat sangat dibhgn bawah tulang rusuk sebelah kanan di mana terletaknya hempedu..hinggakan bernafas pun sakit. aku bernafas tercungap2 masa tu, sambil mengerang kesakitan dan menggigil tahap gaban kesejukan.. sudah 7 kali aku menjalani pelbagai jenis pembedahan, namun pengalaman kali ini amat berbeza sekali..hinggakan aku rasa cm serik utk masuk ke operating theatre lg...kesakitan berlanjutan hingga aku dihantar masuk ke wad semula..

kemasukan aku ke hospital kali ni tidak aku maklumkan pada mak mahupun abah yg kebetulan ada kat kl sb adik aku sofea terpaksa menjalani pembedahan kecemasan di ijn..sehari sblm warded aku g melawat dia dan jumpa abah..tp lgsg aku tak suarakan yg aku akan masuk ke wad..pada mak mmg aku sengaja rahsiakan sb aku tak nak dia risau tambahan pd masa yb sama adik aku yg berada di asrama juga tidak sihat..maaf ye mak.....kena minta maaf time raya nnti nih....

hari ni tamat sudah exam utk sem 4..fuhhh...lega rasanya...papet terakhir tidak terlalu susah, tp disebabkan terlampau byk fakta berkumpul dlm minda kekeliruan melanda ditambah dengan tak tido semalaman otak rasa cam tepu tak leh nak berfikir...but berjaya jugak la menjawab semua soklan dlm 10 helaian kertas...dlm sejarah tu...karangan sepuluh muka surat dlm masa 2 jam..

Tiada ulasan: