Khamis, 17 April 2014

2 Minggu Lepas

salam...

After discharge 2 minggu lepas, smlm aku admitted balik...gara2 seminggu tak dapat tido dengan cukup dan semestinya sakit pun akan increase...dan satu perangai aku, bila tak cukup tido dan pada siang harinya rasa letih tapi tak boleh nak tido, aku akan lakukan segala macam kerja bagi mengalihkan fokus marah pada diri sendiri sb tak boleh nk tido..

So, segala aktiviti berat yang selama ini aku cuba elakkan...itu yang aku buat...selama 7 hari berturut-turut...dari mencuci bhgn dalam kereta, basuh kereta, polish kereta, menyusun atur semula rumah dan dapur, mencuci ruangan dapur termasuk mop lantai, lap dinding, cuci tandas dan bilik mandi...membasuh segala jenis kain yang boleh basuh la....kiranya dari dalam rumah sampai luar rumah...abis aku kerjakan...

Sakit??? selepas tu??? jgn cakap la....satu badan sapu krim panas selain daripada makan ubat  yang diberikan oleh doktor...tak byk kurang sakitnya but kuatkan jugak mental utk melawan....bkn jns aku nak meratap sakit kalau selagai boleh digerakkan badan ni...

Kebetulan pulak en husband tak ada...so tambah lagi satu tugas aku seminggu tu hantar dan ambil anak sekolah...walaupun terpaksa memandu dalam keadaan mcm melayang terbang jer...macam bawah pengaruh dadah pun ada...

Semalam, adalah hari utk f/up dgn doktor...time f/up tu mood mmg dah swing coz tak cukup tido...doktor pun tgk semcm jer kat aku...nak tak nak terpaksa masukkan aku ke wad jugak atleast boleh bg injection utk boleh aku rest n tido lena semalaman...

Today, doktor tak sampai2 lagi...mana la peginya...ke dia dtg time aku kuar g ampang point tadi...sempat lagi tu...maklumllah bosan...g mencari novel utk dibaca....

Tiada ulasan: