Rabu, 23 April 2014

Diet - kuruskan badan

Bila berat berlebihan banyak perkara yang terbatas utk dilakukan...adakalanya bila terpaksa buat jugak aktivit tu mula la cepat kepenatan....namun perkara ini tidak boleh dibiarkan berlarutan..

Hasil perbincangan dengan doktor, kami sepakat utk tukar ubat yang boleh menggemukan (ubat yang bgs utk mengawal sakit aku) kepada ubat2an yang tidak mengganggu homon aku bagi membolehkan aku menurun berat badan dalam masa sebulan sebelum aku mula berkerja..but dengan syarat aku mesti melalukan senaman..

Aku plan untuk teruskan aktiviti aku ke gimnasium...rasa puas bila pergi gym sebab kita boleh monitor brp byk kalori yang telah dibakar..lagipun berbaloi dengan bayaran RM10 utk 2jam...itu pn dah pancit nak menghabiskan 2jam tu...

Tapi yang tak syok nye tak ade geng..kalau hubby nak join pun dia tak sekali tempat dengan kaum wanita..itu yang bgsnya diasingkan gym lelaki dan pompuan...so tak de la segan sangat..cuma la ni tunggu kelas yoga dan zumba...rasa mcm nak try..atas nasihat doktor yoga itu membantu...InsyaAllah...apa2 pun mesti atas izin dariNYA Yang Maha Esa...amin..

Tiada ulasan: