Khamis, 17 April 2014

Devider ooohhh devider

salam...

Seminggu ni mmg mcm2 hal la..dari tak boleh tido sampai ke hal devider...

Cerita pasal devider ni, kisahnya lbh kurang accident nye citer la...if not mistaken hari tu ari senin baru ni..mcm biasa tghari kena hantar anak pegi sek dan tggu anak yang sulong balik sek...kebetulan kwn dia nak balik rumah jauh n jalan kaki plak tu...so aku pun anta kan la balik...

Dalam kete aku bertekak ngan anak aku puncanya pasal seliper dia jer...dia ada training bola ptg tu so dia tak balik rumah la terus nak g sek lps mkn dlm kereta...katanya dia da masukkan seliper dalam kereta pagi2 tadi..tapi tak ada pn dlm kete...mula la dia buat muka..aku suh dia pakai kasut sek jer..katanya tak  nak...nampak sangat skema...hai budak2 skrg ni..baru darjah 5 tu dah pandai da demand itu ini...bertekak punya bertekak aku decide suh pakai selipar aku...

Lepas tapau air, dia makan bekal nasi y aku bawa..siap makan semua nak la kuar dari parking tepi kedai nak anta dia ke sek balik tuk training bola...

Seperti biasa...reverse kete, pastu balas nak drive ke depan la..ntah mcm mana aku boleh tak ingat atau tak perasan yang kat belah kiri tu ade devider bentuk U...apa lagi dengan selamba tekan minyak, terus la naik atas devider n duduk di tengah2 devider tu...sangkut kat situ...

Ya Allah, aku dah cuak..takut la langgar org ke apa...sekali  keluar tgk devider rupanya....dah sangkut kat situ tak boleh nk gerak...nasib baik la rakyat malaysia ni prihatin dan budiman...mereka la tolong angkat sambil di pandu perlahan kebelakang...di ulang...angkat tau...sb kalau tak angkat mmg tak boleh gerak kete tu...hampai 10 org jugak la menganggak..maklumlah lah kete jns MPV berat la kot...nasib baik tak ada kecederaan serius pada kete tu...abis2 pun calar bhgn bawah bumper jer...Syukur Alhamdulillah...

Tiada ulasan: